Een dagje Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Laura Jong - WaarBenJij.nu Een dagje Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Een dagje Lissabon

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 November 2010 | Portugal, Lissabon

Vandaag dan alweer dag 2. Het gaat wel heel snel eigenlijk.

We hadden besloten om vanmorgen maar even geen wekker te zetten. En zodoende werden we om 10.00 uur ongeveer wakker (o ja, het is trouwens hier 1 uur vroeg dan in Nederland dus het was 11 uur in Nederland ;)). Eerst maar de gebruikelijk ochtenddingen gedaan (ontbijten, douchen en dergelijk) en vervolgens gingen we op stap.

We hadden tijdens de mailwisseling al afgesproken dat het misschien wel leuk was om naar het Oceaneum te gaan. Dit is het grootste aquarium van Europa heb ik begrepen. Dus met de metro die kant op. Het is een heel apart gebouw. Nou ja, ook weer niet eigenlijk. Het is gewoon een kubus. Wij eerst nog even een kop koffie gedronken voor we naar binnen gingen. Volgens mij is het hier zo dat als je een kop koffie besteld dat je een espresso krijgt, althans zulke kopjes zijn het wel en ze zijn wat sterker dan de koffie die je in Nederland krijgt. Maar genoeg over de koffie ;) We waren bij het Oceaneum. Kaartje gekocht en toen naar binnen. Als je binnenkomt loop je gelijk tegen het binnenste aqaurium aan. Daar is het hele gebouw ook om heen gebouwd lijkt het wel. Daar zwemt dus echt van alles in anemonen, haaien, roggen, tonijn, makreel, een hele gekke opzij zwemmende vis, allerlei visjes die je kent uit Nemo, en nog veel meer. Je begint zeg maar boven in van het aquarium, en als je dan zo je rondje maakt, ga je uiteindelijk ook naar benende. Je komt onderweg echt van alles tegen. Pinquins, otters, nog meer kleurrijke vissen, zelfs vliegende pinquins, zeesterren, zee-egels, en nog veel meer. Erg mooi om dat allemaal te zien.

Nadat we hier toch een aantal uur hebben rond gebracht, zijn we nog even langs het winkelcentrum geweest om daar een hapje te gaan eten. Van al dat kijken naar die vissen hadden we wel trek gekregen. Na het lunchen (het was al 4 uur geweest) zijn we nog een rondje door het winkelcentrum gelopen, kijken voor kerstcadeautjes.

Hierna zijn we weer richting het huis van Vincent gegaan. Even rustig gezeten en al een klein beetje mijn tas gepakt :(. Vervolgens zijn we naar een restaurantje vlakbij geweest waar voornamelijk heel veel "locals" komen. Hier hebben we vis gegeten. Je bent tenslotte in een havenstad en daar hoort dat natuurlijk wel bij. Na het eten wilden we nog even naar een plekje waar ze port-wijn verkopen, maar die was dicht. Nadat we de berg weer afgelopen waren, zijn we weer richting huis gegaan, en hebben daar nog een glas rose gedronken, en nog wat gepraat. Helaas is komt mijn weekend snel ten einde, en zijn we maar gaan slapen. Morgen alweer mijn laatste dag :(.