Vertrek - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Laura Jong - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 November 2010 | Portugal, Lissabon

Vandaag was het dan weer zover.
Nu Vincent nog heel even in Lissabon zit, was het toch nog een keer tijd om hem te gaan opzoeken. Kijken waar hij nu woont en hoe het met hem is. Dat laatste is natuurlijk het meest belangrijke.

Vanmorgen op tijd richting Schiphol gegaan. Anneke heeft me op Schiphol afgezet. Dat was wel heel erg fijn, en gaf mij ook wat rust. Gisteravond al ingecheckt dus ook daar hoefde ik niet meer naar om te kijken.

Op Schiphol aangekomen, ging eigenlijk alles ook weer lekker rustig. Nog even langs de Etos gelopen voor de laatste dingetjes, en daarna door de douane heen. Ik was uiteraard veel te vroeg op Schiphol. Ik had toen ik door de douane ging nog zeker 2 uur voor het vliegtuig vertrok. Daar kwam bij dat het vliegtuig op het moment dat ik aankwam op Schiphol al 15 minuten vertraging had. Dus nog een beetje rond gesnuffeld in de winkeltjes, uiteraard een kop koffie gehaald bij de Starbucks en de rest van de tijd heb ik door gebracht met naar de vliegtuigen, de optrekkende mist en een spelletje op de Nintendo DS doorgebracht.

Uiteindelijk is het vliegtuig met zeker een uur vertraging vertrokken. Maar ik was wel op weg. De vlucht verliep verder prima. De sneeuw boven in de Pyreneen gezien, en over volgens mij geheel Lissabon gevlogen. Als je boven Lissabon vliegt, lijkt de hele stad wel roze/rood van bovenaf. En ontzettend groot natuurlijk. Aangekomen op het vliegveld kwam de zoektocht naar de bus. Gelukkig was die bijna niet te missen, althans de mensen die op de bus staan te wachten ;). In de bus en dan maar goed in de gaten houden waar ik eruit moest. Vincent had me gelukkig gemaild bij welke bushalte ik eruit moest (en vooral ook handig, de bushalte die daarvoor komt.

Eenmaal daar aangekomen, kwam Vincent ook al aangelopen. We zijn toen naar zijn huis gelopen, en hebben daar de spullen neergezet en een plan gemaakt voor de rest van de dag. Het was tenslotte toen pas rond een uur of half 5, dus we hadden nog de hele dag. We hadden besloten om deze avond samen te gaan koken en daarvoor moesten we natuurlijk wel boodschappen doen. We zijn toen naar een heel groot winkelcentrum gegaan.

Daar aangekomen hadden we allebei wel trek in een kop koffie, dus eerst die maar gehaald. Ok, dat was geen koffie maar espresso, maar ook dat is lekker :). We hadden daar ook een typisch Portugees taartje ofzo bij. Geen idee wat het was, maar lekker was het zeker wel. Daarna zijn we eerst maar een rondje gaan lopen door het winkelcentrum. Ook gelijk even kijken voor kerstcadeau's. De Disney winkel hadden we snel gevonden, en dat blijft toch leuk om daar rond te lopen. Daarna liepen we langs de Nespresso winkel, maar deze keer heb ik me ingehouden. Geen Nespresso-cups gekocht, ik heb tenslotte de brief voor het gratis tegoed nog in mijn tas zitten. Beetje zonde om dan nu al geld te gaan uitgeven, als ik nog niet weet welke smaken ik allemaal lekker vind.

Nadat we alle verdiepingen en gangen gehad hadden, zijn we richting de supermarkt gelopen. Mijn hemel wat is dat ding groot. Een soort Walmart, maar dan in Porugal. We kwamen al allemaal kerst dingen tegen, maar eerst gingen we voor het eten. Gekozen voor zalm uit de oven met mango, gecombineerd met rijst met daar door heen paprika (rood en geel), doperwtjes, worteltjes en chalotjes. Daarna nog even rond gekeken. Ik heb toen nieuwe espresso-kopjes gekocht, met kerstdesign. Erg leuk en natuurlijk super te combineren met mijn nieuwe Nespresso-apparaat :). Helemaal happy dus.

Nog wat andere dingetjes gehaald en toen weer met de metro naar huis. Daar aangekomen zijn we maar gelijk gaan koken, het was tenslotte al 9 uur geweest, dus we begonnen wel trek te krijgen. Na het eten hebben we nog samen een film gekeken, the Backup plan met Jennifer Lopez. Toen waren we allebei toch goed moe en we hebben voor morgen weer allemaal andere dingen op de planning staan, dus het was tijd om te gaan slapen. Morgen weer een nieuwe dag :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 16905

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Vakantie in Canada

03 Mei 2011 - 09 Mei 2011

Bangkok

11 December 2010 - 12 December 2010

Keulen

26 November 2010 - 28 November 2010

Lissabon

14 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wenen

16 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Los Angeles met papa en Naomi

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Parijs

08 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Genieten

03 Augustus 2008 - 09 Augustus 2008

Genieten met mijn vader

01 Augustus 2007 - 07 Augustus 2007

Vakantie

02 Februari 2007 - 11 Februari 2007

Snowboarden

Landen bezocht: