De dag van vertrek - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu De dag van vertrek - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Augustus 2008 | Nederland, Hoofddorp

Dit jaar zag het er naar uit dat ik niet ver op reis zou gaan. Ik had zitten denken om op reis te gaan naar of Barcelona, Rome, of Kopenhagen, alleen. Uiteindelijk besloten 3 dagen naar Parijs te gaan met Fiona. Toen mijn vader terug kwam van vakantie kwam de vraag of ik mee wilde gaan naar Kuala Lumpur. Natuurlijk wilde ik dat wel. Aan Fiona gevraagd wat die daarvan vond, en je raadt het al, vandaag was het zover... ik ging met mijn vader naar Kuala Lumpur.

De voorbereiding liep iets anders dan normaal. Normaal is de koffer van mij al gepakt op zaterdag en is het zondag alleen nog de laatste dingen zoeken en dan hup, naar het vliegveld. Dit jaar dus niet :). Ik had zaterdag niet mijn koffer gepakt. Zondag dan maar doen. Liep ook iets anders.

Ik was erg laat terug uit Zoetermeer. Ik was nog tot 3.00 uur 's morgens bij Ivo, waardoor ik dus pas om 4.00 uur thuis in mijn bedje lag. 's Morgens redelijk op tijd begonnen met de dag, maar niet met koffer pakken. Geen idee waarom niet, maar goed... Het zal wel ;). Uiteindelijk ben ik om 16.00 maar eens begonnen met mijn spullen bij elkaar zoeken. Ik moest me tenslotte nog douchen en aankleden, koffer pakken en handbagage pakken en ik zou om 18.00 uur opgehaald worden door mijn vader om naar het vliegveld te gaan. Ik had nooit gedacht dat het goed zou gaan, maar... het is hartstikke goed gegaan. Ik ben uiteindelijk niets echt belangrijks vergeten mee te nemen. Alleen mijn scheermesje, maar ja, die koop je daar wel nieuw (3 voor 1,50 euro ;)). Maar goed, wij naar het vliegveld, en dan inchecken. Dat ging allemaal goed. Toen door de douane en maar even wachten tot 20.15. Dan had ik afgesproken dat ik bij de gate zou zijn. Ik heb uiteindelijk een zonnebril gekocht en even lekker gegeten (had ik tenslotte nog niet gedaan). Toen hup, naar het vliegtuig. Door de security heen en toen wachten op mijn vader. Ook de kinderen en vrouw van de co-piloot waren mee. Het was niet moeilijk om te raden wie dat waren. Er was maar 1 vrouw met 2 kleine kinderen, dus dat moesten ze wel zijn. En dat waren ze ook. We zijn allemaal zonder enige problemen mee gekomen. We hadden zelfs een stoel. Thomas en ik hebben daar geen gebruik van gemaakt. Wij gingen lekker bij onze vaders voorin zitten en kijken. 21.15 gingen we dan eindelijk vliegen. De start verliep uiteraard prima en toen begon de lange nacht richting Maleisie.