Dag 2 alweer - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu Dag 2 alweer - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2 alweer

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Mei 2010 | Oostenrijk, Wenen

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, was het helaas alweer vroeg dag. We hadden beide nog wel wat langer kunnen slapen, maar we hadden plannen gemaakt en daar zat een tijd aan vast.

Ik wilde al heel erg lang heel graag een keer naar de Spanische Hufreitschule. En ja, als je dan toch in Wenen bent, kun je dat natuurlijk niet links laten liggen. Vincent en ik hadden afgesproken dat we dan naar de Morning excercise zouden gaan en dan verder gaan met de dag. De Morning excercise begon om 10.00 uur dus we vertrokken rond een uur of 9. Op de weg naar de Spanische Hufreitschule kwam we langs alle gebouwen die ik wilde zien. Het parlement, Rathaus, de universiteit.

Aangekomen bij de Spanische Hufreitschule stond daar een ongelooflijk lange rij. Ja, ik wilde er toch heel erg graag heen, dus we besloten om in de rij te gaan staan. Vincent vertrouwde het uiteindelijk toch niet helemaal en is binnen gaan kijken waarom al die mensen daar eigenlijk stonden, het kon eigenlijk ook niet zo zijn dat al die mensen nog een kaartje moesten halen (het was al 9.45 uur). En ja hoor, uiteraard had Vincent gelijk. Dus wij naar binnen om een kaartje te kopen. Net op dat moment gingen de deuren open en konden we eigenlijk gelijk door lopen naar binnen. We besloten om op de bovenste verdieping te gaan zitten, want daar waren nog plekken waar we konden zitten. Helaas mocht je geen foto's of filmpjes maken, ik heb er dus helaas niets van kunnen vastleggen, maar ik heb er wel ontzettend van genoten. Het was zo mooi om te zien hoe die paarden bewegen, maar ook hoe de omgang tussen ruiter en paard is. Ze gaan zo mooi met die paarden om. Echt geweldig om te zien. We zijn er uiteindelijk bijna de gehele oefening geweest en vervolgens heb ik nog een boek gekocht over de Hufreitschule en toen zijn we de stad in gegaan.

We hadden besloten dat we trek hadden in wat hartigs dus we gingen op zoek naar een lekker restaurantje. Op de weg daar naar toe kwam we langs de Stephansdom (kerk midden in de stad). Tja, en dat is toch altijd iets waar ik niet zomaar langs kan lopen. Ik heb Vincent zo ver gekregen om ook samen met mij even de kerk in te gaan. Het was een heel andere soort kerk als dat ik gewend ben. We zijn er ook niet heel lang geweest eigenlijk. Iets verder op zat een pizzeria en daar hebben we 2 stukjes pizza gedeeld. Ondertussen was Marielies ook wakker geworden en die had een idee geopperd aan Vincent om anders nog even langs de vlooienmarkt te lopen. Daar konden we dan nog even wat drinken en het zou ook leuk zijn om even over heen te lopen. Dus we zijn die kant op gelopen. Daar aangekomen krijg je een beetje een zwarte markt idee, maar ik moet wel zeggen dat het een leuke markt is om over heen te lopen. We hebben een rondje gemaakt en zijn toen ergens wat gaan drinken. Aangezien we net geluncht hadden, was dat even voldoende.

Op de terugweg naar het huis van Vincent gingen we nog even langs de supermarkt om wijn, prosseco, en stokbrood voor 's avonds te halen. Marielies had eerder voorgesteld om dan samen tapas te maken, en dan bij haar te blijven slapen. Dat leek mij en Vincent wel een heel leuk en goed idee, dus dat was het plan voor de zaterdagavond. We hebben toen mijn spullen bij Vincent thuis opgehaald, zijn daarna vlakbij de universiteit nog even wat gaan drinken en toen vervolgden we onze weg richting Marielies.

Daar aangekomen liet Marielies zien wat ze gedacht had om te maken. Het menu zag er als volgt uit: tomatensoep, met bruschetta, kip met citroen, aioli (zelfgemaakt) met stokbrood en camembert gepaneerd met honing. Het zag er allemaal erg lekker uit, dus we konden beginnen. We hadden alles eigenlijk best heel erg snel klaar. Nadat alles klaar was, hebben we het heerlijk opgegeten. Het was veel en het was echt heel erg lekker. Goed idee om te onthouden voor een keer thuis.

Vervolgens hebben we alles afgeruimd (het was zo rond 20.00 uur pas) en hebben we eigenlijk de hele avond aan tafel gezeten met wijn en rosé en hebben de hele tijd gepraat over echt van alles en nog wat. Uiteindelijk zijn we rond 1 uur, 1.30 uur naar bed gegaan.