Op weg naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu Op weg naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het was dus alweer 23.15 uur toen we naar huis gingen. Mijn vader had aan mij gevraagd of ik in de cockpit wilde zitten bij de start. Natuurlijk wil ik dat :) Ik zat daar samen met de man van de stewardes. De 2e co-piloot en de co-co zaten in dat hokje waar Vincent en ik op de heen weg hadden gezeten. En toen gingen we op weg. De start was weer heel erg mooi om te zien. Terwijl we vlogen, zag je om ons heen allemaal onweer, zowel links als rechts van het vliegtuig. Ik vond het wel heel mooi om te zien, want het is toch heel apart om onweer van de zijkant te zien. Aan de andere kant vond ik het ook wel een beetje eng, maar we vlogen er niet doorheen, dus er kon weinig gebeuren. Ik ben toen in de cockpit blijven zitten, want ik blijf dat heel erg mooi vinden om te zien. Na 2 uur ging mijn vader slapen, en ben ik nog steeds in de cockpit blijven zitten. Uiteindelijk ben ik, nadat we ongeveer 5,5 gevlogen hadden toch eventjes proberen te gaan slapen, want ik was wel een beetje moe aan het worden (was tenslotte al sinds 6.15 uur wakker en toen was het 4.15 uur ongeveer). Ik kon (uiteraard) weer niet slapen, heb een beetje lopen woelen. Uiteindelijk ben ik maar weer naar voren gegaan, want iedereen sliep in de business class en ik vond het dan niet gepast om dan een filmpje te gaan kijken. Dat geeft toch veel licht. Daarnaast, een filmpje is half niet zo interessant als de cockpit, vind ik :) We vlogen toen ergens boven Oost-Europa. Om ons heen zaten nog 3 toestellen van de KLM. Dan merk je toch dat er een zekere zin van rivaliteit onder de piloten is. Die zit zoveel mijl achter ons, die andere zit onder ons en die zijn we nu aan het inhalen en die andere zit 10 mijl voor ons. Even een beetje harder vliegen om die andere in te halen. Het gebeurt natuurlijk allemaal wel veilig, maar het is wel mooi om dat te zien, zeker omdat het ook om 2 verschillende toestellen ging. Eentje achter ons was ook een 747 maar de andere 2 toestellen waren een 777. Tja, en dat maakt toch een verschil, schijnt :)
Een kwartier voor de landing was mijn vader er weer, en vlogen we net via Twente Nederland binnen.

Ook bij de landing ben ik in de cockpit blijven zitten. We waren om 5.00 uur precies op Schiphol. Zowaar te vroeg. Toen door de douane en daarna wachten op mijn vader om naar de auto te gaan en naar huis. Uiteindelijk waren we om 6.30 uur thuis. Toen hebben we nog een kop thee gedronken en ben ik naar huis toe gelopen om te gaan slapen.

Conclusie van deze vakantie:
Het was een erg mooie en toch wel rustige vakantie. Ik ben wel goed bijgetrokken deze week (ondanks het tijdsverschil). Het heerlijke aan deze vakantie was ook dat ik totaal geen gedachten had aan thuis. Dat is ook wel eens heerlijk. Ik heb wel over dingen nagedacht enzo, maar dat waren dingen die spontaan in mijn hoofd opkwamen over dingen van thuis :) Ik heb ook dingen gedaan die ik anders misschien niet zo snel had gedaan, en heb dus geleerd dat ik ook wel dingen alleen kan doen en het dan nog naar mijn zin kan hebben.
Tevens ben ik erachter gekomen dat je echt alert moet zijn als je in het buitenland aan het verkeer deel neemt, ook al is het lopend. Als je dat niet doet, wordt je zo van je sokken gereden (dat krijg je als de auto's links rijden). Maar alles is goed gegaan :)

Nu maar lekker alle spullen opruimen en nagenieten van de ervaringen en foto's die ik heb gemaakt tijdens deze vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Vakantie

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2007

Op weg naar huis

06 Augustus 2007

De laatste dag

05 Augustus 2007

Spannend....

04 Augustus 2007

Dag 5 alweer

03 Augustus 2007

Even rust
Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 16886

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Vakantie in Canada

03 Mei 2011 - 09 Mei 2011

Bangkok

11 December 2010 - 12 December 2010

Keulen

26 November 2010 - 28 November 2010

Lissabon

14 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wenen

16 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Los Angeles met papa en Naomi

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Parijs

08 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Genieten

03 Augustus 2008 - 09 Augustus 2008

Genieten met mijn vader

01 Augustus 2007 - 07 Augustus 2007

Vakantie

02 Februari 2007 - 11 Februari 2007

Snowboarden

Landen bezocht: