Vertrek richting Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu Vertrek richting Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Vertrek richting Wenen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Mei 2010 | Oostenrijk, Wenen

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Nu Vince alweer bijna een jaar in Wenen woont, ga ik hem dan eindelijk op zoeken.

De afgelopen dagen ben ik uiteraard bezig geweest met het pakken van mijn tas en eens uitzoeken wat ik graag in Wenen zou willen zien en bezoeken. Dat laatste daar kwam ik niet helemaal uit. Het is voornamelijk de buitenkant van de gebouwen die me interesseerde, en niet zo zeer de binnenkant. Geen idee waarom, maar dat was het gevoel wat ik erbij had. Maakte verder niet uit voor mij, want het meest belangrijke en de reden van deze reis is toch tijd met Vince doorbrengen. Dat is het meest belangrijke.

Dus vanmorgen richting Schiphol. Ik was uiteraard veel te vroeg. Dat zit er toch zo ontzettend ingebakken, dat krijg je er denk ik niet tot nauwelijks uit. Maar goed, vanmorgen richting Schiphol. Ik was er al om 8.00 uur (vlucht vertrok om 10.30 uur), en was om 8.05 uur al ingecheckt. Het ging dus echt heel veel sneller dan ik gedacht had. Nog even richting de etos en de boekwinkel gelopen voor de laatste kleine dingetjes en toen besloot ik om toch maar door de douane heen te gaan. Dan kon ik daar nog even koffie drinken en wat ontbijten. Zo gezegd zo gedaan, natuurlijk. En ja hoor de vlucht vertrok gelukkig op tijd. De vlucht richting Wenen verliep super soepeltjes. Echt eigenlijk a little hop away.1,5 uur vliegen en je staat in Wenen, heerlijk, waarom ik dat niet eerder heb gedaan, begin ik me toch wel heel erg af te vragen. Stom eigenlijk, maar goed ik was er en daar ging het om.

Aangekomen in Wenen zou ik richting Wien Mitte gaan, en daar zou Vincent me dan komen op halen. Zo gezegd zo gedaan :) en ja hoor gelukkig kwam ik ongeveer een half uur later aan op Wien Mitte en daar stond Vincent me al op te wachten. Toen daar een kaartje gekocht voor het openbaar vervoer voor 48 uur en vervolgens gingen we op weg naar het huis van Vincent. We zouden daar mijn spullen even neer zetten, uiteraard kijken waar Vincent woont en dan een plan maken voor de rest van de dag.

Aangekomen bij Vincent hadden we het plan op gepakt om ergens even wat te gaan drinken en uiteraard Sachertorte te gaan eten. Dat kon uiteraard niet ontbreken. Op de terugweg hebben we toen een vers belegd broodje gehaald bij de supermarkt die we bij Vincent hebben op gegeten. Vincent moest toen nog even langs de universiteit, en in de tussentijd ben ik toen ergens in een cafeetje wat gaan drinken. Ongeveer een half uur laten kwam Vincent me halen. Of ik het leuk vond om bij de universiteit wat te gaan drinken. Ze hadden daar een cocktailstand waar je voor 3 euro een cocktail kon halen. Dus daar zijn we toen heen gegaan (uiteraard). Vincent had ondertussen nog contact gehad met Marielies om eventueel met zijn allen wat te gaan eten, maar dat liep vanwege studie een beetje anders. Vincent en ik hebben daarop besloten om wat bij de Heurige te gaan eten. Er zitten daar allerlei kleine restaurantjes waar ze hele goede wijn (en eten) aanbieden, een prima plan dus. Nadat we uitgegeten waren, zijn we richting Marielies gelopen, dat was daar vlak bij. Ze woont in een heel mooi huis aan de rand van Wenen en het bos.

De zus van Marielies (Joanna) was daar ook. Na het eten hadden we met zijn allen besloten om richting het voetbalveld te gaan. De vriend van Joanna was daar maar ook de oom, tante en neefje van Marielies. Dus hup in de auto en daarheen. Daar aangekomen was de wedstrijd (mittel-league) net afgelopen, maar de sfeer was er wel nog. Daar wat gepraat met zijn allen en uiteraard bier gedronken. Na dit alles zijn Vincent en ik naar huis toe gegaan, want de volgende dag was het weer vroeg dag. We hadden al een kleine beetje een plan voor de volgende dag, maar dat vertel ik morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 16863

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Vakantie in Canada

03 Mei 2011 - 09 Mei 2011

Bangkok

11 December 2010 - 12 December 2010

Keulen

26 November 2010 - 28 November 2010

Lissabon

14 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wenen

16 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Los Angeles met papa en Naomi

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Parijs

08 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Genieten

03 Augustus 2008 - 09 Augustus 2008

Genieten met mijn vader

01 Augustus 2007 - 07 Augustus 2007

Vakantie

02 Februari 2007 - 11 Februari 2007

Snowboarden

Landen bezocht: