Spannend.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu Spannend.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Spannend....

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag zou voor mij een spannende dag worden. Nou ja, op zich valt het wel mee misschien, maar ik vond van niet.

Mijn vader moest vandaag weer werken, dus die ging niet zoveel doen. Ik ben na het ontbijt nog eventjes in de zon gaan liggen en daarna ging ik me maar klaar maken. Ik wilde graag op tijd naar de stad, aangezien ik ook nog een beetje de toerist wilde uithangen (alsof ik dat niet ben ;) ) en dus een beetje cultureel gaan doen. Vincent had niet zo veel zin om al vroeg naar de stad te gaan, want hij wilde nog een zonnebril kopen in Chinatown (voor afdingen moet je een beetje laat gaan, want dan willen ze nog wel eens mee gaan met de prijs zeg maar). Nou ja, dan ga ik wel alleen. Ik wilde toch graag een aantal dingen zien, en ik weet niet wanneer ik hier weer kom, dus ja... deze kans moet ik dan wel benutten.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik ging om 12.00 uur naar de stad met de bus. In de bus zat ik nog te twijfelen: "zal ik wel, zal ik niet. Vind ik dit nu wel zo leuk, of toch niet?" Uiteindelijk in de stad en toen ben ik als eerste maar eens naar de Petronas Towers (Twin Towers) gegaan. Dan kon ik altijd nog beslissen om terug te gaan (was namelijk niet zo ver van de ophaalplek van de bus :) ). Dus ik met de skytrain en lopend (best wel een stuk) naar Petronas. Het zijn best wel bijzondere gebouwen om te zien. Toen ben ik maar even naar binnen gegaan. De kaartjes voor de rit naar de top waren al op (uiteraard) maar je kon wel nog naar de skybridge. Dat leek me wel wat... totdat ik de rij zag staan. Laat maar, dat zou veel te veel tijd kosten. Door het winkelcentrum heen gelopen naar KLCC park (wat direct naast de torens ligt). Toen ben ik maar even gaan lunchen. Het was toen al iets van 13.30 ofzo. Dus... naar Starbucks voor een frappacino en een suikerdonut. Hartstikke gezonde lunch vond ik zelf ;) Ik heb heerlijk een tijdje lekker aan de vijver gezeten, genietend van de zon, de fontein voor mijn neus en lekker de rust. Op een gegeven moment vond ik dat ik wel genoeg had gezeten en ben ik een rondje gaan lopen door het park. Ik vind het wel een mooi park, voor midden in de stad. In het park is ook een aquarium, daar ben ik ook heen geweest. Leek me wel interessant. Dat was het ook, dat scheelde weer (dat is natuurlijk altijd maar weer de vraag). Ik had in het hotel al besloten dat ik ook even naar de KL Tower wilde gaan. Nou ja, wederom, zo gezegd, zo gedaan. Ik dacht: "dat loop ik wel even". Deed ik ook, maar de toren ligt op een heuvel, en met 33 graden (als het niet warmer was) is dat toch een hele opgave. Maar uieindelijk was ik boven. Ik had ook al besloten dat ik naar boven ging in de toren om over de stad heen te kijken (ja, ik, met mijn hoogtevrees). Kaartje kopen en de lift in. De lift zit in het midden van het gebouw, dus je kan niet zien hoe hoog je precies zit. Je ziet wel hoe gaat de lift gaat (100m, 150m, 200m, tot 300m)> Het grappige (althans het aparte) is, dat zodra ik dan boven ben en naar beneden kijken uit de ramen, dat ik totaal niet bang ben. Ik heb daar heerlijk een tijdje doorgebracht en over de gehele stad uitgekeken. Daarna weer naar beneden. Ik vond dat ik het wel verdient had om met de taxi terug te gaan naar het hotel in de stad. Ik had tenslotte vanaf het station vlakbij de Petronas towers tot aan de KL tower gelopen (en ik vond dat met deze hitte toch echt wel heel erg vermoeiend). Toen zaten de culurele dingen erop, en wilde ik nog even opzoek naar iets leuks voor Naomi. Nou ja, je zou zeggen: "zat leuke dingen te vinden, die je niet in Nederland kan krijgen". Nou niet dus. Op zich wel, maar de kleding maten zijn hier wat anders, dus dan neem je wel een groot risico en dat wilde ik niet doen. Dus heb ik maar een mooie pop gekocht. Vind ze denk ik eigenlijk nog leuker dan kleding ook :)
Tja en dan moet je ook nog eten. Ik had met Vincent vlak bij Chinatown afgesproken in een heel traditioneel Aziatisch restaurantje. Heel knus en je kon er ook goed eten.

Daarna nog even een ijsje gehaald en (uiteraard) weer een frappacino bij Starbucks en toen ben ik terug gegaan naar het hotel. Vincent bleef dus nog even in de stad. En die zou ik later in het hotel zien, net als mijn vader, die nog aan het werk was. En toen was deze dag ook alweer voorbij. Het was wel een hele bijzondere dag vond ik. Ook een dag waar ik veel van geleerd heb, ook over mezelf en dat is altijd handig. Je krijgt ook veel opmerkingen (positief) over je heen als je zo door de stad loopt, en dat is natuurlijk wel (een beetje) leuk :)

Morgen alweeer de laatste dag :( misschien kom ik wel helemaal niet terug ;) het is in Nederland toch niet zo heel mooi weer en hier wel :) Nou ja, dat zal wel niet gebeuren, maar spelen met de gedachten gebeurt toch wel.

  • 06 Augustus 2007 - 10:50

    Mariet:

    Ha Laura, ik moet zeggen dat ik je wel reuze actief vind voor zo'n 'uitrust'-vakantie! En dat je in je eentje zo'n trip in KL maakt, vind ik wel knap. Ik weet niet of ik dat zou doen. Geniet nog van de laatste dag (snik, snik???), veel groeten aan Vince en Peter en tot gauw. Liefs, Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Vakantie

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2007

Op weg naar huis

06 Augustus 2007

De laatste dag

05 Augustus 2007

Spannend....

04 Augustus 2007

Dag 5 alweer

03 Augustus 2007

Even rust
Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 16845

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Vakantie in Canada

03 Mei 2011 - 09 Mei 2011

Bangkok

11 December 2010 - 12 December 2010

Keulen

26 November 2010 - 28 November 2010

Lissabon

14 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wenen

16 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Los Angeles met papa en Naomi

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Parijs

08 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Genieten

03 Augustus 2008 - 09 Augustus 2008

Genieten met mijn vader

01 Augustus 2007 - 07 Augustus 2007

Vakantie

02 Februari 2007 - 11 Februari 2007

Snowboarden

Landen bezocht: