Dag 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Tja, en waar laat je dag 2 beginnen? Ik doe het maar na de start van de vlucht :D Het is dan tenslotte al woensdag :P

Na een ietwat rommelige en onzekere start zijn we dan eindelijk onderweg. De vliegtijd zou ongeveer 11 uur en 15 minuten zijn. Het beloofde dus een lange zit te worden (ook niet zo gek eigenlijk). Doordat we zo laat vertrokken zijn uit Amsterdam, had mijn vader een 4e piloot gevraagd (normaal vliegen ze met zijn 3en naar Kuala Lumpur), maar nu konden ze iets meer uren rusten en dat is ook wel prettig. Zo gezegd, zo gedaan... Een heel klein detail: Vince en ik hadden nu geen bedje meer om in te slapen. Ach ja, dat wordt ook wel weer opgelost, we zijn tenslotte mee :) toch!? Maar zo snel als dat het bedje weg was, zo snel hadden we ook een oplossing bedacht. Achterin de cockpit staan 2 stoelen. We hadden de volgende oplossing: ik zou mij opvouwen op de 2 stoelen om daar te slapen en Vince zou hetzelfde doen, maar dan op de grond. Het was ongeveer 02.00 uur toen ik ging slapen (Nederlandse tijd ;) ). Helaas sliep ik niet voor lang en 05.00 uur was ik al weer wakker :S . Toen ging (gelukkikg) ook net de cockpitbemanning wisselen dus kon ik gelijk mooi dat kleine hokje uit (als het vliegtuig eenmaal vliegt, vliegen ze nog maar met zijn 2en). Heel toevallig moest mijn vader nu zitten, dus ik ben toen maar lekker voorin blijven zitten. Om 08.00 uur (NL) gingen ze weer wisselen en ben ik met mijn vader even naar het vrachtruim gegaan. Daar stonden 3 paarden die naar Maleisie werden vervoerd. Het waren echt mooie paarden en ze waren ook heel rustig. Ze hadden niets kalmerends gehad, wat ik op zich aan de ene kant een beetje verwonderlijk vond, zeker als je voelde hoe erg dat vliegtuig wiebelt zo achterin. Dat merk je helemaal niets van als je bovenin zit :P :) ). Een van de paarden was vooral erg nieuwsgierig en die kon je ook gewoon aaien. Persoonlijk vond ik dat ook wel de mooiste eigenlijk.

Nu, toen maar weer naar voren en boven, zodat mijn vader nog even kon slapen. Ik was klaar wakker en mocht voorin blijven zitten. Hele leuke gesprekken gehad met de co en de 2 co-co's over echt van alles en nog wat. Ik kwam er zelfs achter dan een van de co-co's zelfs jonger was dan mij. Wel bizar aan de ene kant. 2 uurtjes later moest mijn vader weer vliegen en toen waren we er echt bijna (nog 3 uur vliegen). De tijd gaat dan echt zo langzaam voorbij... Duurde haast nog langer dan de 8 uur daarvoor, voor je gevoel. Ik ging me op een gegeven moment maar weer een beetje mooi (=toonbaar) maken (haren doen, make-up doen, lenzen in, luchtje e.d.). Toch wel heel apart om je lenzen in te doen, een lijntje bij je ogen te maken en je mascara op te doen, terwijl er sprake is van turbelentie. Dat maakt het wel een beetje spannend :D :P Uiteindelijk... nee hoor, 10 minuten later was ik helemaal klaar en.... het zag er nog netjes uit ook :)
Nu, uiteindelijk landen en toen was het al weer 19.00 uur, wat lokaal 13.00 uur Nederlandse tijd is.

Wij (Vince en ik) zouden met de man van een van de stewardessen en de zoon van purser mee gaan naar het hotel, aangezien wij niet met de crewbus mee mochten. Dus eerst met de sky-train naar immigrations en daarna door naar het hotel. Daar kwamen we tegelijk aan met de crewbus om ongeveer 21.00 uur. Toen even snel naar de kamer en even dat "apenpakje" uit om daarna beneden nog egven wat te drinken en eventueel te eten. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb toen nog heerlijk 10 stokjes sate gegeten en 2 glazen wijn gedronken. Die sate-saus is hier wel erg pittig, goede dag zeg. Maar goed doseren en dan merk je er snel al helemaal niets meer van :P :)
Toen was ik toch echt helemaal op (het was tenslotte al bijna 23.00 uur) en ben ik maar gaan slapen. Het was tenslotte een lange dag (of waren het er nu 2?? ben het een beetje kwijt :P )

Dag 2 bestond dus voornamelijk uit vliegen, vliegen en nog eens vliegen. Ook leuk. Het is hier 's avonds nog heerlijk warm en het ziet er dan al super mooi uit. Dat belooft wat voor morgen, ben zeer benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Vakantie

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2007

Op weg naar huis

06 Augustus 2007

De laatste dag

05 Augustus 2007

Spannend....

04 Augustus 2007

Dag 5 alweer

03 Augustus 2007

Even rust
Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 16851

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Vakantie in Canada

03 Mei 2011 - 09 Mei 2011

Bangkok

11 December 2010 - 12 December 2010

Keulen

26 November 2010 - 28 November 2010

Lissabon

14 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wenen

16 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Los Angeles met papa en Naomi

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Parijs

08 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Genieten

03 Augustus 2008 - 09 Augustus 2008

Genieten met mijn vader

01 Augustus 2007 - 07 Augustus 2007

Vakantie

02 Februari 2007 - 11 Februari 2007

Snowboarden

Landen bezocht: