De dag van vertrek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu De dag van vertrek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Jong - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eindelijk na een jaar wachten is het dan zo ver. Vandaag ga ik eindelijk naar Kuala Lumpur. Ik zou eigenlijk vorig jaar al gaan, maar doordat ik vorig jaar zomer ziek was, ging dat helaas niet door. Maar nu laat ik mij door niets en niemand tegenhouden :P :)

Eerst maar even de laatste spullen pakken. Bleek natuurlijk weer eens dat al mijn leuke kleding niet gewassen was :S Het zal eens niet. Nou ja, dan maar alle kleuren bij elkaar gooien en voorzichtig wassen. Daarna de golftassen pakken. Alle clubs uitzoeken die mee gaan, ballen, tees, pinnekes en ga zo maar door :)

Uiteindelijk vertrokken we bij mijn vader en waren we om 18.45 op Schiphol. Dan dus inchecken en wat blijkt..... Dat gaat niet omdat Vince en ik IBP-er zijn en niet op plaats 1 tot 10 staan. Of we het over 30 minuten nog maar een keer willen proberen, maar ze geeft geen garantie :S Nou ja, niet getreurd, we hebben nog een mooie truccendoos en die heet.... een mobiele telefoon :D Wij bellen dus maar naar mijn vader, en die belt binnen 10 minuten terug met de boodschap: "Is geregeld, ga maar inchecken". En ja hoor.... het is weer gelukt :) Wij door de paspoortcontrole en dan.... winkelen :D Vince heeft toen 2 luchtjes gekocht en ik had me opgeofferd en heb er ook 1-tje gekocht (het waren van een bepaalde actie 2 voor 50 dus ja....) Daarna toch maar door naar de gate, aangezien het tijd was om te boarden(helaas geen tijd meer voor Starbucks :( ). Wij moesten (uiteraard) weer wachten, aangezien we (officieel) geen stoel hebben. De zogenaamde wachtruimte stroomde vol, maar niet leeg wat erg merkwaardig was. Op een gegeven moment zien we mijn vader aan komen lopen (met zijn gele reflecterende vestje). Dat betekend vast niets goeds. En ja hoor, niet veel later volgt de onheilspellende mededeling: "Dames en heren, sorry voor het wachten, maar er is sprake van een technisch mankement. Ze weten wat het is, en de onderdelen zijn onderweg. De nieuwe vertrektijd is over ongeveer 4 uur :S (het was toen al 21.00 uur). Fijn... en dan? Dan is het wachten op de vouchers en dan maar weer wachten. We konden in totaal 10 minuten bellen (wie kun je nu om 21.30 's avonds bellen :S ?). We hebben 2x 50 euro korting op een ticket (komt altijd wel van pas :) ) en 2x 10 euro om te besteden bij de bars en restaurants op Schiphol (die dus bijna allemaal tussen 21.30 en 22.00 uur sluiten :S ). Om 0.00 uur moesten we weer terug zijn bij de gate. Ok, dat kan geregeld worden.

Nou ja, wat ga je dan doen? We zijn maar begonnen bij de McDonalds, aangezien we weer honger hadden en deze was gelukkig nog open. Daar hebben we in ongeveer 13 minuten een menu weggegeten. Helemaal niet goed en gezond, maar ja, het plan was om voor 22.00 uur ook nog even langs Starbucks te gaan en die zit bij de gates B, C en D zit, wat voor ons aan de andere kant van Schiphol was (we zaten bij gate F & G). Na de Mac nog even snoepjes gekocht voor onderweg, we stonden er nu toch. Toen kwamen we eracher dat de Starbucks al dicht was :( net als 3/4 van Schiphol. Toen zijn we maar een flesje wijn gaan drinken (250 ml) en een flesje water en dan maar weer wachten.

Om 0.00 waren we weer bij de gate en ja hoor.... we gingen vertrekken :D
Nog even wachten op mijn vader, aangezien we zonder hem niet naar boven mogen, de cockpit in, en dan vliegen maar. Uiteindelijk gingen we weg om 1.15, maar we zijn in ieder geval weg :D Het had nog slechter gekund.