Jeeh, ik snap het! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Laura Jong - WaarBenJij.nu Jeeh, ik snap het! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Jeeh, ik snap het!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Februari 2007 | Canada, Whistler

Vandaag dag 4, toch maar weer besloten om een les te nemen. Die bochtjes gaan toch niet goed, dus ja, dan is het logisch :)

Ik zat dus in deze les als mijn vader, was ook expres gedaan, aangezien het toch gezelliger is, maar was ook logisch, aangezien we hetzelfde niveau hebben. De snowboard-instructeur deed het erg leuk. Af en toe een grapje, maar hij vroeg ook wat je aan het eind van de dag bereikt wilde hebben. Daar heb je tenminste wat aan. Eerst maar weer de magic carpet op. Op die manier kon hij zien wat je fout deed. Aangezien ik bang was om snel te gaan (goh, dan moet je ook van een berg af gaan), had ik mijn gewicht op mijn achterste been. Ja, dan kun je ook geen bochtje maken over je rechter been, als je gewicht op je linker been is. Dan val je :) en dat heb ik gemerkt. Toen ik dat eenmaal door had, ging het heel goed. Ik kon op het kleine heuveltje bochtjes maken. Het "leuke" is dat je niet de enige beginner bent op die heuvel. Ik ben geconcentreerd bezig een bochtje maken. Ik wil hem maken, schiet er ineens een skier voor me langs, die probeerde te stoppen (als oefening) maar wat niet helemaal goed ging. Toen kwam uitdaging 2: snelheid maken. 1 stapje verder gaan dan je prettig vind. Nou, dat is me ook gelukt. Het zit toch echt allemaal tussen je oren :). En dan met snelheid een bochtje maken. Heel makkelijk uiteindelijk, alleen die skiers :P, erg vervelend. Ik kijk achter me of er iemand aan komt, er was niemand, dus ik kon een bochtje maken. Zet net het bochtje in, hoor ik ineens: watch it! watch it!". Schiet er net langs me heen, over mijn board een skier die niet kan stoppen, omdat ie te hard de heuvel af ging, tijdens zijn eerste les. Gelukkig niet mijn fout, en er was niemand gewond, maar erg prettig is anders :)

Na de lunch nog een beetje geoefend op de kleine heuvel en toen de olympic chairlift op, om van de hogere heuvel naar beneden te gaan. Foute beslissing. Het ging wel goed, alleen je voet in de sneeuw zetten als je uit de lift komt, terwijl je board door schuift, is niet goed voor je lies, dat kan ik je wel vertellen. Tja, dan ben je de lift uit, dus ja, je moet toch de heuvel af. Het ging wel, deed wel goed zeer, maar ik kon een bochtje maken op 1 kant, de andere kant ging niet. En ja hoor, wat gebeurt er? Ik val uiteraard met een goede snelheid, dus ik val hard. Wat doet je board dan? Juist, die slaat over je hoofd, dus je maakt een mooie koprol. Heb ik dat ook weer een keer meegemaakt. Het is best eng, maar je weet dat je toch wel weer tot stilstand komt, dat scheelt :).

Dit was de dag van de vele ongelukjes van mij. Maar uiteraard gaan we gewoon door, want pijn is fijn is de slogan van deze week. Ik snap nu hoe het spelletje werkt, zeg maar, dus het komt helemaal goed.

• 08 Februari 2007 - 08:31

Fioon:

Hi meis!!

Wat leuk om je verhalen te lezen! Wel heel terugkomen he?? Oh, en als je terugbent, dan MOET ik je echt spreken...lang verhaal, maar goed dat hoor je dan wel...

X

• 08 Februari 2007 - 15:34

Lautje:

Hey,

Ik zal mijn best doen, alleen vandaag en morgen nog, dus echt veel zou er niet meer kunnen gebeuren, uiteraard wel genoeg om niet heel terug te komen, maar daar gaan we niet van uit :).

Tot snel.

X