Day 3 still enjoying - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu Day 3 still enjoying - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Day 3 still enjoying

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Toen waren we alweer op dag 3. Pfoe, wat gaat de tijd snel zeg als je het naar je zin hebt.

Voor vandaag stond weer het een en ander op de planning, dus daar zijn we maar gelijk weer mee begonnen.

First stop: Het Louvre. Met de metro weer richting centrum en richting het Louvre. Dat was wel heel erg mooi. We kwamen via metro binnen bij de beroemde driehoeken die boven elkaar staan. Daar wat foto's gemaakt en geprobeerd te ontdekken waar je dan onder het plein zit, maar daar zijn we nog steeds niet achter. Toen besloten om naar binnen te gaan, om in elk geval de Mona Lisa te zien. Dat hoort er toch wel een beetje bij he ;). Onderweg daar naar toe heel veel mooi schilderijen, maar ook heel veel mooie plafonds gezien. De plafonds foto's hebben we in elk geval in overvloed ;). Langs de Venus de Milo via nog meer plafonds richting de Mona Lisa. Wel heel apart, Ivo had me er al voor gewaarschuwd. De Mona Lisa is redelijk klein, en daar staan heel veel mensen omheen, terwijl daar tegenover een schilderij zo hoog als de zaal hangt, er daar staat bijna niemand. En dat klopt inderdaad. Heel apart wel om dat te zien. Vervolgens nog de rest van het museum gezien.

Ondertussen was het ook alweer lunchtijd. We hebben toen lekker in het park een broodje gegeten en lekker in het zonnetje gelegen. Nadat we weer een beetje bijgekomen waren, zijn we richting Centre Pompidou gegaan. We zouden er niet in gaan, maar het scheen een erg bijzonder gebouw te zijn. En dat was het zeker ja. Alles zit aan de buitenkant wat normaal binnen in zit. Niks is weggewerkt. Een paar foto's gemaakt en weer terug richting de metro. Terwijl we weer richting de metro liepen, kwamen we langs een man die aan het jongleren was. Daar nog even naar gekeken en toen toch echt richting de metro.

We zouden nu naar onze een na laatste stop gaan, de Notre Dame. Ook daar weer even lekker buiten gezeten en gewoon even lekker genoten van het weer en de mensen om ons heen. Vervolgens naar binnen, om eens te kijken hoe die kerk eruit ziet. Die was ook al zo ontzettend mooi van binnen (uiteraard wederom geen foto's gemaakt ;)). Ik blijf me er wel over verbazen dat er zoveel mensen echt hardop praten in de kerk. Maar dat zal wel een kronkel in mijn hoofd zijn, zullen we maar zeggen. Ook hier weer een kaarsje aangestoken en toen wilden we naar de St. Chapelle gaan. Dit was een tip van Fiona, en sprak ons wel erg aan.

Daar aangekomen bleek hij net dicht te zijn. Dat was wel jammer, maar dan gingen we hem op vrijdag wel proberen. Dus omgedraaid en weer richting de studentenwijk te gaan om te eten. Wederom naar dezelfde pizzeria gegaan als gisteren. We hadden daar prima gegeten, en de bediening was ook prima, dus ja waarom niet. Weer hetzelfde als gisteren besteld, en je raadt het nooit. We kwamen binnen en die man herkende ons direct en wist ook gelijk wat we wilden eten. Dat was wel heel apart. Na het eten nog een pannekoek met nutella gehaald voor mij en een ijsje voor Ivo.

We hadden besloten om vanavond maar even een beetje rustig aan te doen, want we konden beide goed voelen dat we al veel (misschien wel te veel) hadden gelopen. Dus een supermarkt opgezocht voor wat te drinken en te eten voor in het hotel en toen weer terug richting het hotel. Morgen was tenslotte weer een dag.