Sea World - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu Sea World - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Sea World

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen waren mijn vader en Naomi al om 3 uur wakker. Dat is in Nederland natuurlijk 12.00 uur 's middags, dus dan is het ook wel logisch dat ze al wakker waren. Maar ik was dat dus nog niet. Eindresultaat? ik word om 5.30 wakker gemaakt dat we binnen nu en een half uur vertrekken richting Sea World :) Ok, ik sta op en kleed me aan en we konden op weg. Toen we vertrokken vanuit Los Angeles was het nog donker en zo konden we ook de zonsopgang zien. We zijn op een gegeven moment van de snelweg afgegaan om de weg langs de kust te pakken. Zo zag je de wolken op de zee liggen en op de kust. De surfers in de zee (Wat er echt onwijs veel waren), die liggen te wachten op een golf. Uiteindelijk zijn we bij Wendy's in Oceanside wat gaan ontbijten. Pannenkoeken :) uiteraard. Daarna zijn we weer richting snelweg gegaan om verder te rijden richting San Diego.

Daar aangekomen waren we veel te vroeg. We zijn nog even door gereden naar Target, wat kleding en dingen gekocht en toen terug naar Sea World. Deze keer konden we wel doorrijden en konden we een kaartje kopen. We waren voor openingstijd binnen zeg maar. Het park ging open (met het nationaal volkslied van Amerika) en toen kon de dag beginnen.

We begonnen de dag bij de Dolfijnen. Bijna gelijk na binnenkomst was er gelegenheid om de dolfijnen te voeren, en dat wilde Naomi wel doen. De dolfijnen werden losgelaten in het grote bassin en waren lekker speels. We hadden een mooi plekje aan de kant van het bassin waar ze goed de dolfijnen kon zien en kon aanraken. Maar de dolfijnen hadden zin om te spelen, dus op een gegeven moment kwam er een golf water onze kant op, en waren we klets nat. Naomi was volledig doorweekt. Ik moest er wel een beetje om lachen, maar Naomi niet. Ze rende richting opa en nam ondertussen nog bij een bord mee ook ;) Dat bord geeft aan hoe lang je moet zijn om de dolfijnen te mogen aaien. Aan de schaafwond op haar voorhoofd was te zien dat ze in elk geval groot genoeg was. Toen was ze het even zat. Mijn vader stond nog in de rij voor de visjes en daar wilde ze wel op wachten, dus we gingen even bij het ottertje kijken die hier ook in een bassin zat. Dat was wel een gekke otter, want hij bleef maar rondjes draaien, soort koppeltje duikelen. Toen kon Naomi ook weer lachen, en ze was alweer bijna droog door de warmte. Tegen die tijd was mijn vader ook uit de rij vandaan en konden we de dolfijnen voeren. Dat was wel weer heel erg gaaf, en Naomi had er ook van genoten.

Vervolgens een plan maken voor de rest van de dag. We wilden naar de dolfijnen show, naar de show van de orka's, de show van de zeeleeuwen en in de van de banden die over wild water gaan (ben even de naam kwijt). Dat allemaal gedaan. En het was zoals je begrijpt super weer, dus het was op en top genieten. In die banden zijn mijn vader en ik volledig nat geworden. Ik was echt volledig doorweekt. En uiteraard was Naomi droog. Die had de grootste lol, wat je je wel kan voorstellen.
Bij de show van de orka's zaten we op een super plekje. Een beetje in het midden, maar precies op een plek waar je niet nat wordt, maar wel vlakbij het water. We konden het super goed zien, en hebben genoten van de show.

Zo hebben we de hele dag genoten van alles wat we gezien en meegemaakt hebben. Aan het eind van de dag weer terug richting Los Angeles, het was tenslotte ook nog een stuk terug rijden. Vanavond mocht Naomi bepalen wat we gingen eten, en je kunt waarschijnlijk al raden waar we dan uiteindelijk terecht komen... Juist, bij de McDonalds. Dat meegenomen naar de hotelkamer en daar opgegeten. Ze zat er zo doodvermoeid in bed haar broodje en frietjes op te eten. Was wel heel lief om te zien. Daarna is ze zo in slaap gevallen, om zich klaar te maken voor de volgende dag.
Mijn vader en ik zijn ook niet lang meer wakker gebleven, het was ook voor ons vermoeiend.