De vlucht en aankomst in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu De vlucht en aankomst in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu

De vlucht en aankomst in LA

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

De nieuwe dag ben ik maar begonnen bij het begin van de vlucht.

We waren dus geinstalleerd in de cockpit en ze was er klaar voor. Naomi vond het wel heel erg spannend, maar ze had er ook wel heel erg veel zin in. Mijn vader had een draagbare dvd-speler meegenomen zodat ze daar een filmpje op kon kijken, de Nintendo DS was mee, en ik had nog wat boekjes en dergelijke meegenomen. Ze hoefde zicht dus in elk geval niet te vervelen. We hadden ook een bakje met snoepjes en koekjes gekregen. Dat was ook wel heel fijn. Ze heeft nog even geprobeerd een paar minuutjes te slapen in een van de bedden, maar dat was zo voorbij.

Zo zijn we eigenlijk de hele vlucht wel doorgekomen. Uiteindelijk heb ik haar zo ver gekregen om ook even in de cockpit zelf te gaan kijken. Ze vond het allemaal wel een beetje gek en eng, maar uiteindelijk heeft ze heel rustig in de cockpit op de Nintendo DS zitten spelen. Ze wilde uiteindelijk gelukkig ook bij de landing blijven kijken, dus dat hebben we samen gedaan. Ik had haar gelukkig al verteld van de geluiden die ze kon gaan horen en al dat soort dingen. Dan was ze toch een beetje voorbereid, en ze vond het wel heel erg leuk.

Aangekomen bij de gate zijn we uitgestapt en gingen wij alvast door de douane heen. Dat kon misschien wel wat langer duren, dus dit was wat slimmer. Uiteindelijk waren we heel snel door de douane heen, en hebben we bij de koffers staan wachten op mijn vader. Nadat mijn vader er was, zijn we richting Alamo gegaan om de huurauto op te halen. Toen deze opgehaald was door ons zijn we richting hotel gereden. We hebben toen eerst de koffer daar neer gezet en wat gemakkelijks aangedaan. We kwamen natuurlijk uit Nederland waar het koud was, en hier was het toch zo rond de 25 graden. Na het omkleden zijn we richting Manhattan Beach gegaan. Daar hebben we gekeken naar de zonsondergang. Die had ik nog nooit gezien en ik moet zeggen dat dit wel heel erg mooi was. Toen hebben we nog wat gegeten en was het toch echt tijd om richting bed te gaan. We hadden er een lange dag op zitten. En ook veel tijdverschil. En een druk plan voor de volgende dag, dus de energie konden we goed gebruiken.