Vertrek - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag was het dan zover. Naomi zou voor de eerste keer mee gaan met opa op reis. En nog wel naar Los Angeles.

Vanmorgen heb ik Naomi niet naar school laten gaan. Ik had haar afgemeld op school vanwege de vakantie, maar tegen haar niks gezegd natuurlijk. Het moest wel een verrassing zijn. Mijn vader had tegen haar verteld dat ze samen met mij en Anneke mee zou gaan naar Schiphol om opa uit te zwaaien. Tijdens de koffie vlak voor ik kwam met mijn weekendtas met kleren en de handbagage heeft mijn vader vertelt dat ze niet mee gaat om uit te zwaaien, maar of ze het misschien leuk vond om met hem mee te gaan op reis (met mij natuurlijk). Dat leek haar uiteraard heel erg leuk.

Toen ik aankwam heb ik onze kleren in de koffer van mijn vader gedaan, haar omgekleed, want ze moest natuurlijk wel redelijk netjes, en hup in de auto en dan naar Schiphol toe voor het grote avontuur. Door Anneke afgezegd bij het bemanningscentrum, en toen zijn wij naar de incheckbalie gegaan. Dat ging op zich nog wel redelijk goed. Ik had Naomi haar geboortebewijs en inschrijving meegenomen omdat wij natuurlijk niet dezelfde achternaam hadden (en dat kon eventueel in Amerika een probleem worden). Dat blijkt in Nederland dus al zo te zijn, al hadden we dat van de zomer naar Spanje niet. Maar goed, ingechecked (uiteraard geen plaats toegewezen gekregen) en toen door de douane heen om nog even wat tijd te doden bij de winkeltjes. Veel tijd was daar niet voor, want we moesten uiteraard weer naar de andere kant van Schiphol voor het vliegtuig. Onderweg ging Naomi haar koffertje nog stuk, dus we hebben nog even snel een andere gekocht (konden de oude daar achterlaten) en toen door naar de gate om in te stappen.

Mijn vader kwam ons al snel halen, en toen gingen we aan boord. We konden zo langs alle andere passagiers lopen in de slurf en in het vliegtuig mochten we zo doorlopen naar de cockpit. Daar aangekomen waren ze uiteraard nog aan het werk dus wij hebben ons terug getrokken in de crewrest en ons daar geinstalleerd voor de reis.