Dag 2: een heel volle dag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu Dag 2: een heel volle dag - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2: een heel volle dag

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben, waren we op tijd op, en zou onze 2e dag in Parijs beginnen.

We hadden besloten om vandaag Le Grande Arche en de Eiffeltoren in elk geval te bezoeken.

Dus 's morgens vroeg richting Le Grande Arche. Mijn god, wat is dat ding groot zeg. We kwamen aanlopen van het metro-station wat ongeveer direct eronder ligt. We zijn de trappen opgelopen om eens van het uitzicht te genieten. Want we konden wel heel ver kijken. Dat was ook wel weer heel erg gaaf. We zijn niet naar boven gegaan. De lift naar boven vonden we er toch een beetje eng en gammel uitzien. Daarna nog even het winkelcentrum in daar en vervolgens gingen we onze weg vervolgen.

Next stop was: De Eiffeltoren. We zijn toen een metro-station verder gegaan naar Trocadero om op die manier richting de Eiffeltoren te lopen. Dat was wel heel erg mooi om te zien. Vervolgens daar ook lekker gezeten en genoten van wat te drinken en een wafel. Heerlijk in het zonnetje. Daar zittende hadden we besloten om 's avonds maar gelijk terug te gaan naar de Eiffeltoren om de lichtjes te zien aangaan en vervolgens naar boven te gaan. Het doel was: de top. Het zou mij benieuwen, want ik kreeg al flink de kriebels terwijl ik op de trappen bij Trocadero zat, maar dat was een probleem voor later ;)

En ja hoor, alsof we nog niet genoeg gezeur hadden gehad met de batterijen, waren ook deze batterijen weer op. Toen besloten we om het plan maar een beetje om te gooien. We hadden voor de volgende dag de Champs Elyssee gepland staan, maar ja, daar kun je waarschijnlijk wel batterijen kopen ;) dus besloten om daar heen te gaan. Allereerst eens kijken in de Disneywinkel, want daar kwamen we de metro uit. Echt zo lief en schattig allemaal. Eerst maar de batterijen halen, maar hier wilde ik iets voor Naomi meenemen. Ivo wilde mij nog wat laten zien daar. de Sephora. Mijn hemel wat een winkel is dat zeg. Overal waar je keek zag je make-up, luchtjes en alles wat daarmee te maken had. Toen besloten om weer terug te gaan naar de Disneystore. Dan hadden we dat alvast gelijk gehad. Terwijl we daar waren vroeg Ivo op een gegeven moment wat ik van het idee zou vinden om hier een cadeau uit te zoeken in plaats van bij de Sephora (was nog voor mijn afstuderen e.d.). Dat vond ik wel heel erg lief. Ik had een mooie kleine Winnie the Pooh gevonden die ik super lief vond. Uiteindelijk was dat ook degene die Ivo voor mij gekocht heeft, nou ja, een maatje groter dan. Dat had ik niet verwacht, en was wel zo super lief. Voor Naomi heeft ie toen Mary gekocht van de Aristokatten. Ik moest dus nog ff verder kijken voor een cadeautje voor de kleine prinses.

Na dit kleine uitstapje doorgelopen naar de elektronica winkel ietsje verderop. Gelukkig hadden ze daar oplaadbare batterijen die al opgeladen waren :) helemaal geniaal. Die gekocht en vervolgens even wat gedronken bij de McDonalds om een nieuw plan te maken en even uit te rusten. Nadat we het plan omgegooid hadden, zijn we verder de Champs Elysse afgelopen om uiteindelijk naar de Arc de Triomph te gaan. We hadden eigenlijk wel omhoog gewild, alleen dat kon alleen met de trap, en dat ging ik niet meer redden. We hebben vervolgens even lekker op een bankje bij de Arc gezeten en gekeken naar de chaos die zich voor je neus afspeelt (en wat steeds goed ging).

Onderhand begon het alweer wat later op de dag te worden en werd het ook wel bijna tijd om te gaan eten. We hadden besloten om weer richting de studentenwijk te gaan om daar te gaan eten. We hadden pizzeria gevonden die ons wel wat leek. Ik had niet heel erg veel trek door de pijn in mijn knieën dus we besloten om een pizza te delen. Na het eten even rustig aan gedaan, en besloten om terug te gaan richting de Eiffeltoren. We zijn weer via Trocadero gegaan. We hebben daar een tijdje op de trappen gezeten tot de lichten aangingen. Het was wel heel mooi om te zien hoe het steeds donkerder werd en de Eiffeltoren steeds meer oplichtte. Nadat de lichtjes aan waren gegaan, zijn we langzaam aan richting de toren zelf gelopen om uiteindelijk omhoog te gaan. De rij waar we instonden viel gelukkig wel mee. Terwijl we daar stonden, begon het steeds harder te waaien. Dit had geen goed effect op ons beiden. Toen werd op een gegeven moment ook nog de top gesloten vanwege de wind. Dus hoger dan de 2e verdieping zouden we sowieso niet komen. We besloten toch omhoog te gaan naar de 2e verdieping. Als je er ooit komt, zul je misschien wel een paal vinden in een van de liften die een paar deukjes heeft. Ik heb die paal vastgehouden alsof mijn leven ervan afhing. Ik was echt heel erg bang. Ivo voelde zich ook niet zo prettig door de wind, dus dat werkte lekker tegen elkaar in. Eenmaal op de 2e verdieping heel voorzichtig wat gelopen, maar ik kon niet rustig worden. Ivo lukte het ook niet meer om echt rustig te worden. Uiteindelijk besloten om weer naar beneden te gaan. Eenmaal beneden kwamen we wel weer een beetje tot rust toen we eenmaal wegliepen bij de toren via Trocadero. Volgende keer wagen we een volgende poging zal ik maar zeggen.

We zijn toen teruggegaan richting het hotel, want we waren toch wel redelijk moe geworden van het vele lopen van de hele dag. We hebben ongeveer 16 uur gelopen zo de hele dag. En ik kan je zeggen, dat was goed te voelen ;). Morgen alweer dag 3 :( betekent dat we alweer over de helft zijn :( Eerst nog maar even heel erg genieten van de tijd die we hier hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2009

De laatste dag alweer

30 Juli 2009

Day 3 still enjoying

29 Juli 2009

Dag 2: een heel volle dag

28 Juli 2009

Dag 1
Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 16856

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Vakantie in Canada

03 Mei 2011 - 09 Mei 2011

Bangkok

11 December 2010 - 12 December 2010

Keulen

26 November 2010 - 28 November 2010

Lissabon

14 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wenen

16 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Los Angeles met papa en Naomi

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Parijs

08 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Genieten

03 Augustus 2008 - 09 Augustus 2008

Genieten met mijn vader

01 Augustus 2007 - 07 Augustus 2007

Vakantie

02 Februari 2007 - 11 Februari 2007

Snowboarden

Landen bezocht: