Dag 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Vanmorgen zijn Ivo en ik vroeg vertrokken naar Schiphol. We zouden om 7 uur de Thalys richting Parijs nemen, en we wilden dan in elk geval op tijd op Schiphol zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Dus om 6.15 waren we op Schiphol. Nog bij de Starbucks een koffie gedronken en toen nog even wachten tot de trein kwam.

Voor mij was het de eerste keer dat ik zo een lang stuk met de trein ging rijden, dus ik was een beetje nerveus. Maar eenmaal in de trein ging het wel. Ivo was lekker in het boekje van Parijs aan het lezen, zodat we een plan konden gaan maken wat we eigenlijk allemaal wilden gaan doen. Hij had me wel voorbereidt dat we zodra we Brussel voorbij gingen, dat de trein dan harder zou gaan, en dat je dat wel zou merken. Ik dacht bij mezelf: dat zal vast wel meevallen. Nou niet dus ;) Dat heb ik geweten. Ik bleef schrikken van de trein die steeds vanaf de andere kant aankwam rijden, want dat kon je goed horen. En dat schommelen van die trein had geen goede uitwerking op mijn evenwichtsorgaan. Dus op een gegeven moment maar besloten om een flesje cola te halen tegen de misselijkheid (dat helpt echt). Stonden we daar in de restauratie, komt er uiteraard weer een trein vanuit de tegengestelde richting, terwijl ik net een glas cola in mijn handen heb. Dus wat gebeurt er ;) ik spring op zij van schrik en... geen druppel cola gemorst ;) hoe ik het gedaan heb, geen idee! zou het je niet kunnen vertellen.

Eenmaal aangekomen in Parijs gingen we richting ons Hotel. Dat lag tussen Gare du Nord en Gare du L'est in. Lekker gemakkelijk te bereiken dus. Moet wel zeggen dat ik me niet echt veilig voelde op dat station. Al die politiemensen/militairen die bewapend rondliepen. Nee niks voor mij.

Eenmaal aangekomen in het hotel wilden we inchecken. Dat ging dus niet zo gemakkelijk. De kamers waren nog niet klaar. Ok, prima, dan gaan wij alvast Parijs in. Ze hadden ons verteld dat de kamer zo rond 14.00 uur wel klaar zou zijn. Ok, prima, dan hadden we nog ongeveer 2-3 uur om alvast wat te gaan bezichtigen.

We zaten redelijk dichtbij de Sacre Couer, dus daar zijn we toen heen gegaan. Dat hebben we toen dus volledig gelopen (volgende keer doen we dat dus niet ;)). Eenmaal boven aangekomen, was ik gesloopt. Maar het was wel een heel mooi uitzicht wat we hadden. Even heerlijk met zijn 2-en in het zonnetje op de trappen gezeten en gekeken naar 2 mannen die aan het diabolo-en waren. Ik vond het mooi om te zien en Ivo vond het ook erg interessant, omdat hij het zelf in de zomer erg vaak doet. Helaas waren de batterijen van het fototoestel op (zul je altijd zien) dus we hebben alleen buiten rondgekeken. Het was toen ook al bijna tegen 14.00 uur dus zijn we weer terug gegaan richting het hotel.

Helaas, de kamer was dus nog steeds niet klaar. Maar het zou niet lang meer duren. Ja, als ze dat zeggen, trek er dan gerust nog maar een uur voor uit, want zo snel gaat dat dus helaas niet. Na een half uur hebben we maar besloten om nieuwe batterijen te pakken en terug te gaan naar de Sacre Coeur. We konden onze tijd wel beter besteden dan wachten in de lobby van een hotel dachten we zo.

Deze keer hebben we meer foto's gemaakt en zijn we ook de Sacre Couer in gegaan. In de kerk hebben we uiteraard geen foto's gemaakt. Het is wel een heel mooie kerk. Nadat we rond gelopen hadden, hebben we nog een kaarsje aangestoken allebei en nog even in de kerk gezeten voor we weer terug gingen naar het hotel.

Deze keer was de kamer wel klaar. Dus wij met onze spulletjes naar boven toe, en de tassen in elk geval alvast uitgepakt. We hadden besloten dat we in de studentenwijk wat gingen eten. We zijn onderweg ook nog langs de St. Sulpice geweest. Die hadden we gezien in The davince code, vandaar dat we er nog even langs gingen. En verder zouden we het even rustig aan doen. Morgen was er tenslotte weer een dag.

We hebben nog op een terrasje wat gedronken voordat we gingen eten, en daarna zijn we langzaam aan terug gegaan. We waren beide toch wel moe van het reizen. Voor morgen stond er alweer een heel programma klaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2009

De laatste dag alweer

30 Juli 2009

Day 3 still enjoying

29 Juli 2009

Dag 2: een heel volle dag

28 Juli 2009

Dag 1
Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 16859

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Vakantie in Canada

03 Mei 2011 - 09 Mei 2011

Bangkok

11 December 2010 - 12 December 2010

Keulen

26 November 2010 - 28 November 2010

Lissabon

14 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Wenen

16 Oktober 2009 - 20 Oktober 2009

Los Angeles met papa en Naomi

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Parijs

08 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Genieten

03 Augustus 2008 - 09 Augustus 2008

Genieten met mijn vader

01 Augustus 2007 - 07 Augustus 2007

Vakantie

02 Februari 2007 - 11 Februari 2007

Snowboarden

Landen bezocht: