Sea to Sky - Reisverslag uit Squamish, Canada van Laura Jong - WaarBenJij.nu Sea to Sky - Reisverslag uit Squamish, Canada van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Sea to Sky

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Juli 2014 | Canada, Squamish

Na een goede nacht waren we op een redelijk normale tijd op. Nadat iedereen wakker was en we ontbeten hadden, ging Naomi sporten met mijn vader.

Nadat iedereen klaar was en aangekleed was, zijn we in de stad koffie met wat lekkers gaan eten. Hierna zijn we plannen gaan maken voor de dag. En de planning was geworden dat we eerst naar Shannon Falls zouden gaan en daarna naar de Sea to Sky gondola.

Ik was nog nooit eerder bij Shannon Falls geweest in de zomer. Dat was wel heel erg mooi om te zien. Ook hoe de zon op de waterval valt. Nadat we daar een stuk hebben gelopen, zijn we terug gegaan naar de auto om vervolgens door te rijden naar de Sea to Sky Gondola. Ja, heel leuk bedacht natuurlijk, maar dat is een gondola, die omhoog gaat, de berg op. Tickets geregeld en vervolgens "heel stoer" de gondola in en naar boven. Zodra we over de eerste richel heen waren, was het een stuk beter en was het ook heel mooi om te zien. Eenmaal boven aangekomen, hebben we eerst maar eens een hapje gegeten. Die tijd was het tenslotte ook alweer. Daarna over de hangbrug (!), naar de andere kant. Lollige dochter heb ik dan: "mam, het breekt echt niet, zo eng is het niet, zal ik even springen?!" Ja heel grappig. Daarna een tour gevolgd en een trail gelopen. Vanaf de trail kon je verschillende punten zien van de omgeving, zoals de Chief vanaf de achterkant. Je kon zelfs de mensen op de Chief zien lopen. We kwamen onderweg nog een eekhoorn tegen die op onderzoek uit was. Daarna was het weer tijd om naar beneden te gaan. Is omhoog gaan al eng, dan is omlaag met een steeds harder waaiende wind nog enger. Zeker als je dochter dan zegt: "straks vallen we naar beneden". Dan beweegt de gondola ook nog door de wind, nou dan ben ik klaar ;). Maar veilig beneden gekomen en weer lekker naar huis gegaan en wie kwamen we daar tegen? De zwarte beer weer. Hij liep op dezelfde plek als gister. Deze keer zijn we maar niet op onderzoek uitgegaan en hij was ook maar heel kort te zien.