Vertrek - Reisverslag uit Squamish, Canada van Laura Jong - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Squamish, Canada van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Juli 2014 | Canada, Squamish

Vandaag begint dan eindelijk onze lang verwachte reis naar Canada. Zoals altijd op een dag van vertrek nog even de laatste dingen regelen, en dan is het toch echt tijd om te gaan. Deur achter ons dicht en de vakantie is begonnen. Lekker rustig met de bus baar Schiphol en dan maar eens gaan inchecken. Gaat allemaal zonder problemen. Nou ja, voor het eerst hebben we teveel bagage bij ons, maar liefst 1 kg. Dus jassen eruit en toen woog de koffer ineens 1,5 kg minder. Tickets ontvangen en dan maar eens richting de marechaussee. Ben benieuwd, aangezien het normaal altijd moeizaam gaat. De meneer checkt de paspoorten en we mogen door. Geen extra vragen, helemaal niks. Toen hadden we nog ineens 3 uur voor we zouden vertrekken. Boekje gelezen met wat drinken en een broodje gegeten en toen... Instappen maar.

Deze keer ging de vlucht met Air Transat. Prima vlucht. En 10 uur later kwamen we aan in Vancouver. Richting paspoortcontrole. Hier de gebruikelijke vragen en toen koffer halen en richting autoverhuur. Ook allemaal snel en soepel geregeld, dus rond 16.30 konden we op weg richting huis.

Routebeschrijving werkte perfect (bij die brug die kant op, dan 20 minuten die weg volgen, dan weer rechts aanhouden, bij de brug rechts en dan zit je op de snelweg naar huis). Ruim een uurtje later waren we aangekomen in Squamish.

Eerst maar even binnenkomen en papa en Anneke gedag zeggen en uiteraard eerst wat water drinken. We waren nog niet half binnen of papa zag een beer. Een echte zwarte beer op ongeveer 150 meter afstand. Dus wat ga je dan doen? Juist, kijken of je de beer vanaf nog iets dichterbij kan zien :). Dat is redelijk gelukt, maar toch besloten weer terug te gaan toen we erachter kwamen dat de beer wel heel dichtbij was.

Na het eten is Naomi gaan douchen en gaan slapen, die was ontzettend moe. Ze had in het vliegtuig maar liefst 10 hele minuten geslapen. Papa en ik zijn toen nog even naar het park in de stad gelopen want het was Canada day en er was allemaal muziek. Daarna was voor mij de dag ook wel op en om.